Kulik Yvette:
Nagyon elszomorodtam, amikor kiderült, hogy a Filmíró Hétvégék keretében, a Magyar Nemzeti Filmalap szervezésében tartott eseményről, ahol Antal Nimróddal folyt a beszélgetés, egyszerűen lemaradtam. Pontosabban meghívót sem kaptam rá. Ezért örömmel olvastam a Facebook oldalon, hogy a Budapest Film Academy szintén meghívja Nimródot. Természetesen regisztráltam én is, és kíváncsian mentem a helyszínre, ahol persze már rengetegen voltak. Én, bár sajnos nem vagyok filmes, szintén nagy érdeklődéssel figyeltem, sőt jegyzeteket is készítettem, mivel filmes könyvet írok.
Az volt a bevezető kérdés, hogy mi kell ahhoz, hogy egy tehetséges filmkészítő sikeres is legyen. Hiszen tudjuk, hogy rengetegen vannak a szakmában, akik bár tehetségesek egy-két film után eltűnnek a süllyesztőben, vagy egyáltalán nem kapnak lehetőséget. Nimród szerint kell egy kis naivitás, mert akkor nem félsz szinte semmitől. Sok a megalázás, kritizálás, de ki kell tartani. Ha valamit elhatároztunk, azt csináljuk végig! Nincs B terv! Emellett fontos, hogy legyen szenvedély, elszántság, lelkesedés, miközben maradjunk realisták és nyitottak, mások tanácsait is hallgassuk meg.
A filmkészítés csapatmunka, ahol mindenki egyenlő. Nimród a munkái során általában 3-4 napon belül tudja a stáb tagjainak a nevét. Arra a kérdésre, hogy kell-e tesztvetítés egy elkészült mozifilmhez, azt a választ kapjuk, nem. Helyette ott kell hagyni a kész munkát, majd egy hét múlva visszajönni és frissen kell újranézni a filmet. Akkor már egy kicsit más szemmel látjuk a végterméket. Nagyon örülök, hogy ott lehettem, mert Nimród egy őszinte, szorgalmas, világlátott ember, akire még nagy sikerek várnak.
Sztupaki Marcell:
„Ha nincs munka, na az a ciki!”. Antal Nimród személyes beszámolóiban többek között mesélt arról, hogy milyen forgatókönyvekkel keresték meg a Kontroll című filme után, amelyeket először vissza is utasított, és csak később, miután a szükség úgy hozta, mondott igent az ajánlkozó filmekre. Egy idő után rájött, hogy nincs ciki vagy nem ciki film, mert az az igazán kellemetlen, ha nincs munkád. A tehetségünket nem igazán megmozgató filmekre is igent kell mondani, és a legjobbat kell kihozni azokból.
Gelencsér Gábor Pál:
Antal Nimród egy külföldön is sikeres magyar filmes, így az ember azt hihetné, hogy annak, aki ilyen sikereket ért el, legalább egy minimális, szinte elvárt egója van. Ám Antalról ez nem mondható el. Egy végtelenül kedves, humoros és közvetlen ember ült előttünk, aki végig lelkesen beszélt. A kérdéseket is nagyon jól fogadta, egyiket sem hárította el, mindenre készségesen válaszolt. Ha másból nem, már ezekből is egy roppant pozitív élményként lehetne felfogni a programot.
Ám ami nekem leginkább tetszett benne, a mód, ahogy beszélt, és nem utolsósorban, amiket mondott. Ahogy azt ő maga sokszor kihangsúlyozta, nem kamuzott, nem a levegőbe mondta a dolgokat, hanem teljesen megnyílt előttünk. Őszinte volt, szabados, és még azt is bevallotta, hogy Bergmant kifejezetten nem szereti, ami azért egy csapat filmes hallgató előtt, meg kell hagyni, bátor dolog. Nem csak a vérprofi filmes szakembert láttuk magunk előtt, hanem a magánembert, aki szeret enni, nem tud bánni a pénzzel, kizárólag a filmezés érdekli, és akinek a gyermeke karate edzésre jár.
Személy szerint én csak annyit fűznék hozzá, hogy köszönöm, hogy részt vehettem az órán, sokat tanultam és sokat nevettem. Sajnos ez volt az első BFA-s program, amin részt vettem, de a jövőben szeretnék ott lenni minél több ilyen eseményen, mivel érdekes embereket hallgathatok és ismerhetek meg, és ha minden jól megy, még tanulhatok is.