A Budapest Film Academy őszi kreatív produceri és gyártásvezetői kurzusa lezárult. A szemeszter során átfogó betekintést kaptunk arról, milyen feladatokat lát el a producer egy filmprojekten belül. A kurzus fontos része volt, hogy az órákat több oktató tartotta, így lehetőségünk volt arra, hogy minden órán más szemszögből tanulmányozzuk a producer munkáját. Tanári gárdánkban olyan nevek szerepeltek, mint Hódi Jenő, Muhi András, Kovács Gábor, Gurbán Zsuzsa, Winkler Gabriella és Czutor György.
Hódi Jenő rendező/producer, a Budapest Film Academy vezetője bemutatta a nemzetközi és a koprodukciós filmgyártás folyamatát, a lehetséges finanszírozási módokat, adókedvezményeket, pályázatokat. Betekintést nyertünk a hollywoodi produceri rendszerbe, valamint megtanultuk, hogyan kell pitchelni egy filmötletet.
Muhi Andrással a magyarországi helyzetről beszélgettünk, az új támogatási rendszerről, és ennek a pályázási folyamatáról. Elmesélte saját sikertörténetét Fliegauf Benedekkel, és hogyan próbált kitűnni a külföldi filmfesztiválokon filmjeivel, nem kis sikerrel, hiszen a Berlinalén megnyerte az Ezüst Medve díjat. Emellett még szó esett a kisköltségvetésű filmek finanszírozási módjáról, szerzői jogokról is.
Kovács Gábor óráján a magyar és a külföldi producerek munkája közötti főbb különbségekkel ismerkedhettünk meg, beszéltünk a mai magyarországi produceri karrierlehetőségekről, arról, hogyan kell egy producernek prezentálnia magát.
Czutor György gyártásvezetőtől pedig megtanulhattuk, hogyan kell egy film költségvetését kiszámítani, összeállítani a gyártási tervet, valamint a stábon belüli különböző munkaköröket is bemutatta.
Gurbán Zsuzsa rendezőasszisztens, aki többek között Steven Spielberggel is forgatott már, arról mesélt, hogy mennyire fontos a rendezőasszisztens, a producer és a gyártásvezető közötti együttműködés, mi alapján választanak rendezőasszisztenst egy produkcióba, és mi is a rendezőasszisztens pontos feladata.
Winkler Gabriella nagyon érdekes előadást tartott a scriptelés folyamatának fontosságáról. Arról hogyan zajlik a technikai előkészítés, és miként biztosítja a rendező és a vágó részére, hogy a leforgatott anyag folyamatosságában illeszkedjen.
A szemeszter utolsó óráját Czutor Györggyel a reklámfilm készítésének szenteltük, hiszen a félévet azzal zárjuk, hogy a Sony és a Men’s Health magazinnak forgatunk reklámfilmet.