A Budapest Film Academy produceri kurzus célja nem csak a produceri munka részletekbe menő tanulmányozása, hanem a személyes konzultációk során szerzett gyakorlati tudás megszerzése, valamint a filmkészítés különböző fázisába való betekintés volt.
Az előadások zömét Hódi Jenő író, rendező, producer, a Budapest Film Academy vezetője tartotta. Nagy alapossággal igyekezett bemutatni a film megszületése alatt felmerülő produceri munkákat, stratégiákat, bevethető trükköket. Ez első órák témája, hogy hogyan lássunk hozzá a film előkészületeihez egészen az ötlet megszületésétől kezdődően. Nem csak a filmgyártás folyamatainak ismertetése képezte az előadás témáját, hanem például, hogyan találjuk meg a legjobb embereket a csapatba valamint hogyan kössük megegyezéseket. Megtudhattuk emellett, mi mindenre kell odafigyelnie egy producernek: casting, könyvelés, időpontok, helyszínek, büdzsé, gyártási terv stb.
A következő alkalmakkor arra fektettünk hangsúlyt, hogyan adjunk el egy projektet, mely főként a produceri fellépés, hozzáállás és ideális pitchelést foglalta magába. Az előkészületek után természetesen kitértünk a storyboardozásra és a scriptelésre. Majd a féléve végére betekintés nyertünk a filmgyártás során felmerülő produceri munkákba, végül a forgalmazásba is.
Az őszi szemeszterben a diákoknak lehetősége nyílt a forgatás előtt álló filmek kapcsán személyes konzultációkra, ahol konkrét kérdéseikre találták meg a válaszaikat. A filmben közvetlenül nem dolgozó diákok is részt vehettek a konzultációkon, ahol nem csak gyakorlati tudást sajátíthattak el, de megoszthatták ötleteiket és észrevételeiket is.
A kurzus igyekezett kiszakadni az iskolapadból és a lehető legtöbb órát stúdiókba, forgatási helyszínekre, és színházba vinni. A Bárka Színház közreműködésével például diákjaink élőben sajátíthatták el, mit kell tudni egy-egy konkrét jelenet felvételéről úgy, mint beállítások, kamerakezelés és világítás.
Mivel egy jó kreatív producernek a filmgyártás minden területéhez érteni kell, így a Budapest Film Academy biztosítja az átjárást a jövendőbeli producereknek más kurzusokba, már csak az eredményes közös munka reményében is. Adott esetben betekintést nyerhettek a rendezői, vágói és 3D-s vizuális effekt osztályok munkáiba. Emellett diákjaink a saját diákfilmjeik elkészítésén kívül, részt vállalhattak az Interpress Magazin, a MOL és a Metropol reklámfilmjeinek elkészítésében.
A félév vendégelőadója a produceri kurzuson Gurbán Zsuzsa rendezőasszisztens volt, aki több neves produkcióban vállalt munkáján kívül például Spielberg jobbkeze volt a Munich forgatásán. Az előadásában két témát járt körül részletesen. Először kitért arra, hogyan állítsunk fel egy projektet, másrészről a rendezőasszisztensi munkára.
Szikora Babett (ELTE - BFA)